martes, 14 de octubre de 2014

Pla d'intervenció

La proposta d'intervenció s'encara a fer un pla de prevenció de la violència i de les toxicomanies amb menors que estan a un centre d'acollida. 

És pretén fer una intervenció psicopedagògica a partir del model crític o comunitari (model educatiu) que entén que tothom forma part d’un entorn amb el qual estableix relacions però que en aquest cas hi ha uns dèficits o mancances personals que calen treballar per no acabar amb una total inadaptació social. El què es vol fer amb el projecte és aconseguir un ensenyament-aprenentatge significatiu, participatiu i col.laboratiu amb menors de risc social que estan exclosos socialment, ja estàn en un centre d’acollida i que el seu comportament no és l’adequat per viure en societat ni per ell mateix. Es pretén que reflexionin i identifiquin les seves conductes com la “llavor que sembren i recullen i per una la futura collita”. La finalitat és remoure consciències, fer prevenció i introspecció de les conductes violentes i addictives a substàncies tòxics i les seves possibles conseqüències. A través de diferents sessions es treballarà quins són els seus pensaments, valors, emocions i comportament. Analitzarem de manera dinàmica que és ser agressiu i/o anar consumit, parlarem de conceptes claus com l’autoestima, actituds, impulsos, pensaments, emocions, conductes, estratègies….i ho trasformarem amb “alguna cosa”. “Alguna cosa” que serà el punt de partida per poder explicar a als interns del centre penitenciari què significa, el perquè ho han fet d’aquesta manera i que també sigui el punt de partida perquè els interns, puguin opinar i els hi expliquin la seva experiència. Que els mostrin també “alguna cosa” que també els ha sigut representatiu d’un abans i un després. Després de les sessions més pràctiques i dinàmiques hi haurà la part d’avaluació i reformulació de canvis i millores del pla per si es pot seguir col.laborant conjuntament. 

Objectius concrets sobre el pla i la intervenció;

.Pels menors: afavorir el coneixement dels valors socials i conductes pro-socials, conèixer factors de risc i de protecció, treballar l'autoconiexement i la responsabilitat

.Pels professionals: assessorar sobe unes estratègies per donar resposta a les conductes no socials, a la diversitat social i cultural, també la individualitat, compartir coneixements de continguts i metodologies i ajudar en la gestió de les sessions amb noves prespectives i interaccions


2 comentarios:

Pitu Martínez dijo...

Alguns paràgrafs d'aquesta entrada el text és en negre i com que el fons també ho és dificulta molt la lectura. Hauries de modificar el formats dels colors per tal de facilitar-ne la lectura.

Gràcies

Elena dijo...

D'acord. espero que ara es llegeixi millor. Gràcies.