FASE
1 : CONÈIXER LA DEMANDA
/
RECOLLIDA D'INFORMACIÓ /DEFINICIÓ CONJUNTA D'OBJECTIUS
DATA:
dues setmanes octubre HORES: 10 hores
|
Objectius:
Estudiar i conèixer la realitat dels menors i professionals. Fase
preactiva o preliminar a l'acció on cal conèixer tots els
elements importants per tenir un primer diagnòstic. Fer els
primers acords i marcar els primers objectius.
Destinataris/àrees:
el treball en aquesta fase té com a destinataris els
professionals i membres de la comunitat que compartiran el pla amb
una projecció formativa i de participació i col.laboració
efectiva amb un desenvolupament educatiu-formatiu per l'implicació
de tots cap i amb els menors.
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
|
FASE
2 : ELABORACIÓ DEL PLA I INTERVENCIÓ
DATA:
3a setmana d'octubre HORES: 5 hores
|
Objectius:
Consensuar amb el menors l'objectiu del pla: prevenció de risc de
la violència i el consum. Explicar la metodologia i material al
professorat aplicat el pla
Destinataris:
professionals i menors
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.
Sessió conjunta amb tot els implicats; educdors i menors.
Xerrada col.loqui plantejant el pla, com es portarà a terme,
dies, col.laboracions i metodologia
2.
Assessorament en la planificació d'objectius, mètodes i
continguts
3.
Prendre decisions
4.
Implicar als professionals
5.
Incorporar les Noves Tecnologies de Comunicació
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.
Textos
2.
Internet
3.
Utilitzar l'entrevista oral i grupal com a tècnica de consens
grupal
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
Consens amb la tutora del pla d'intervenció per la possibilitat
a propostes de canvi o millora
2.
Grau d'implicació i valor dels participants i professionals
3.
Adequació dels espais
4.
Assessorament, aprenentatge i recursos que tenen els
professionals sobre algunes conductes
|
FASE
3 : IMPLEMENTACIÓ DEL PLA I SEGUIMENT
DATA:
Final d'octubre, novembre i gairebé tot el desembre HORES:
35-40 hores
|
Objectius:
Presentació del pla de treball (prevenir conductes violentes i
consumidores, factors de risc, l'A-B-C de la conducta,
responsabilitat). Guiar i orientar els educadors a portar les
sessions (escala de valors dels menors, gestió de resolució de
problemes).
Destinataris:
educadors i menors
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.
Presentar el pla de treball
2.
Participació i col.laboració en el pla
3.
Evolució conductual i motivacional dels menors
4.
Problemes, dificultats o canvis que es presenten en les
programacions o recursos durant l'aplicació del pla
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.
Reunions establertes amb els educadors per guiar, orientar i
redefinir el què calgui en l'evolució del pla
2.
Anotacions al diari de Camp
3.
Graella
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
Evolució del grup de menors
2.
Evolució de casos individuals, si és el cas
3.
Observació de la implicació, participació, motivació i
interès en el pla
4.
Seguiment i/o absentisme durant el pla
|
FASE
4: AVALUACIÓ
DATA:
Desembre HORES: 10 hores (5 hores amb educdors i 5
hores amb menors)
|
Objectius
cap els menors:
Valorar el pla, treure'n conclusions, propostes de millora i la
possibiliat a la continuïtat del pla
Destinataris:
professionals i menors
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.
Observar la resposta el pla d'intervenció amb tasques concretes.
2.
Analitzar les avaluacions i autoavaluacions
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.
Qüestionaris per professionals, menors i interns
2.
Observació directe dels professionals i psicopedagog
3.
Protocol d'avaluació final amb els professionals
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
Aprenentatge dels professionals a nivell formatiu i metodològic
amb el pla
2.
Evolució grupal i individual a nivell d'HHSS i intel.ligència
emocional
3.
Grau de satisfacció dles professionals i dels menors
|
FASE
5 : REFORMULACIÓ
DATA:
Desembre HORES: 5 hores
|
Objectius:
Millorar aspectes del pla que no han funcionat, poden ser
alternatius i diferents.
Destinataris:
professionals.
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.
Analitzar qualitativament i quantativament les conclusions
2.
Analitzar les propostes de millora
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.
Reunió amb els professionals
2.
Graella
3.
Aportacions escrites al Diari de camp
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
Grau de satisfacció en general de tots els implicats en el pla
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario