sábado, 18 de octubre de 2014

PLA D'INTERVENCIÓ I LES SEVES FASES


FASE 1 : CONÈIXER LA DEMANDA / RECOLLIDA D'INFORMACIÓ /DEFINICIÓ CONJUNTA D'OBJECTIUS

DATA: dues setmanes octubre HORES: 10 hores
Objectius: Estudiar i conèixer la realitat dels menors i professionals. Fase preactiva o preliminar a l'acció on cal conèixer tots els elements importants per tenir un primer diagnòstic. Fer els primers acords i marcar els primers objectius.
Destinataris/àrees: el treball en aquesta fase té com a destinataris els professionals i membres de la comunitat que compartiran el pla amb una projecció formativa i de participació i col.laboració efectiva amb un desenvolupament educatiu-formatiu per l'implicació de tots cap i amb els menors.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Revisar el projecte educatiu de centre
  2. Conèixer el context i funcionament del centre
  3. Conèixer els objectius i procediments
  4. Revisar els dossiers d'inrés i de seguiment dels menors
  5. Assistir a alguna activitat grupal
  6. Acordar el pla amb la meva tutora de pràctiques
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Reunió amb els professionals i tècnics del centre
  2. Observació directa de menors i professionals
  3. Registre escrit del Diari de camp
  4. Qüestionaris
  5. Testos amb tècniques de sociodiagnòsi (ex: escalas de Clima Social: FES, WES, CIES I CES de R.H.Moos i E.J.Trickett).
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Reunions fetes i conclusions
  2. Nombre de participants
  3. Determinar metodologia
  4. Grau d'implicació
  5. Grau d'informació que dóna la documentació
  6. Mancances que es presenten a nivell de necessitats
  7. Concreció d'espais
  8. Grau de compliment dels primers acords i objectius

FASE 2 : ELABORACIÓ DEL PLA I INTERVENCIÓ
DATA: 3a setmana d'octubre HORES: 5 hores
Objectius: Consensuar amb el menors l'objectiu del pla: prevenció de risc de la violència i el consum. Explicar la metodologia i material al professorat aplicat el pla
Destinataris: professionals i menors
ACTIVITATS I CONTINGUTS
    1. Sessió conjunta amb tot els implicats; educdors i menors. Xerrada col.loqui plantejant el pla, com es portarà a terme, dies, col.laboracions i metodologia
    2. Assessorament en la planificació d'objectius, mètodes i continguts
    3. Prendre decisions
    4. Implicar als professionals
    5. Incorporar les Noves Tecnologies de Comunicació
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
    1. Textos
    2. Internet
    3. Utilitzar l'entrevista oral i grupal com a tècnica de consens grupal
INDICADORS D’AVALUACIÓ
    1. Consens amb la tutora del pla d'intervenció per la possibilitat a propostes de canvi o millora
    2. Grau d'implicació i valor dels participants i professionals
    3. Adequació dels espais
    4. Assessorament, aprenentatge i recursos que tenen els professionals sobre algunes conductes

FASE 3 : IMPLEMENTACIÓ DEL PLA I SEGUIMENT
DATA: Final d'octubre, novembre i gairebé tot el desembre HORES: 35-40 hores
Objectius: Presentació del pla de treball (prevenir conductes violentes i consumidores, factors de risc, l'A-B-C de la conducta, responsabilitat). Guiar i orientar els educadors a portar les sessions (escala de valors dels menors, gestió de resolució de problemes).
Destinataris: educadors i menors
ACTIVITATS I CONTINGUTS
    1. Presentar el pla de treball
    2. Participació i col.laboració en el pla
    3. Evolució conductual i motivacional dels menors
    4. Problemes, dificultats o canvis que es presenten en les programacions o recursos durant l'aplicació del pla
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
    1. Reunions establertes amb els educadors per guiar, orientar i redefinir el què calgui en l'evolució del pla
    2. Anotacions al diari de Camp
    3. Graella
INDICADORS D’AVALUACIÓ
    1. Evolució del grup de menors
    2. Evolució de casos individuals, si és el cas
    3. Observació de la implicació, participació, motivació i interès en el pla
    4. Seguiment i/o absentisme durant el pla

FASE 4: AVALUACIÓ
DATA: Desembre HORES: 10 hores (5 hores amb educdors i 5 hores amb menors)
Objectius cap els menors: Valorar el pla, treure'n conclusions, propostes de millora i la possibiliat a la continuïtat del pla
Destinataris: professionals i menors
ACTIVITATS I CONTINGUTS
    1. Observar la resposta el pla d'intervenció amb tasques concretes.
    2. Analitzar les avaluacions i autoavaluacions


INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Qüestionaris per professionals, menors i interns
    2. Observació directe dels professionals i psicopedagog
    3. Protocol d'avaluació final amb els professionals
INDICADORS D’AVALUACIÓ
    1. Aprenentatge dels professionals a nivell formatiu i metodològic amb el pla
    2. Evolució grupal i individual a nivell d'HHSS i intel.ligència emocional
    3. Grau de satisfacció dles professionals i dels menors

FASE 5 : REFORMULACIÓ
DATA: Desembre HORES: 5 hores
Objectius: Millorar aspectes del pla que no han funcionat, poden ser alternatius i diferents.
Destinataris: professionals.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
    1. Analitzar qualitativament i quantativament les conclusions
    2. Analitzar les propostes de millora
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
    1. Reunió amb els professionals
    2. Graella
    3. Aportacions escrites al Diari de camp
INDICADORS D’AVALUACIÓ
    1. Grau de satisfacció en general de tots els implicats en el pla


No hay comentarios: