La
proposta d'intervenció s'encara a fer un pla de prevenció de la
violència i de les toxicomanies amb menors que estan a un centre
d'acollida.
És
pretén fer una intervenció psicopedagògica a partir del model
crític o comunitari (model educatiu) que entén que tothom forma
part d’un entorn amb el qual estableix relacions però que en
aquest cas hi ha uns dèficits o mancances personals que calen
treballar per no acabar amb una total inadaptació social. El què es
vol fer amb el projecte és aconseguir un ensenyament-aprenentatge
significatiu, participatiu i col.laboratiu amb menors de risc social
que estan exclosos socialment, ja estàn en un centre d’acollida i
que el seu comportament no és l’adequat per viure en societat ni
per ell mateix. Es pretén que reflexionin i identifiquin les seves
conductes com la “llavor que sembren i recullen i per una la futura
collita”. La finalitat és remoure consciències, fer prevenció i
introspecció de les conductes violentes i addictives a substàncies
tòxics i les seves possibles conseqüències. A través de diferents
sessions es treballarà quins són els seus pensaments, valors,
emocions i comportament. Analitzarem de manera dinàmica que és ser
agressiu i/o anar consumit, parlarem de conceptes claus com
l’autoestima, actituds, impulsos, pensaments, emocions, conductes,
estratègies….i ho trasformarem amb “alguna cosa”. “Alguna
cosa” que serà el punt de partida per poder explicar a als interns
del centre penitenciari què significa, el perquè ho han fet
d’aquesta manera i que també sigui el punt de partida perquè els
interns, puguin opinar i els hi expliquin la seva experiència. Que
els mostrin també “alguna cosa” que també els ha sigut
representatiu d’un abans i un després. Després de les sessions
més pràctiques i dinàmiques hi haurà la part d’avaluació i
reformulació de canvis i millores del pla per si es pot seguir
col.laborant conjuntament.
Objectius
concrets sobre el pla i la intervenció;
.Pels
menors: afavorir el coneixement dels valors socials i conductes
pro-socials, conèixer factors de risc i de protecció, treballar
l'autoconiexement i la responsabilitat
.Pels
professionals: assessorar sobe unes estratègies per donar resposta a
les conductes no socials, a la diversitat social i cultural, també
la individualitat, compartir coneixements de continguts i
metodologies i ajudar en la gestió de les sessions amb noves
prespectives i interaccions
2 comentarios:
Alguns paràgrafs d'aquesta entrada el text és en negre i com que el fons també ho és dificulta molt la lectura. Hauries de modificar el formats dels colors per tal de facilitar-ne la lectura.
Gràcies
D'acord. espero que ara es llegeixi millor. Gràcies.
Publicar un comentario