domingo, 1 de junio de 2014

Ingrés / Protocol d'Observació / Objectius i Pautes/ Seguiment / Avaluació / Noves propostes

En un centre d'acollida és molt important que des del primer moment que arriba el menor tinguem una mínima informació. És cert que l'ingrés és una derivació d'un altre equip tècnic i per tant, la mateixa derivació, ja ens dóna informació, però un cop ja en el centre, volem i hem de conèixer una mica més, tal i com hem vist al llarg del curs, la informació és primordial. Algun material que ens pot ser útil:
FULL D'INGRÉS
DATA: HORA: MITJÀ D'INGRÉS:
NOM EDUCADOR:
NOM DEL MENOR:
DATA DE NAIXEMENT: EDAT:
LLOC DE NAIXEMENT:
DNI:
NASS:
NOM DEL PARE:
NOM DE LA MARE:
TELÈFON:
MOTIU D'INGRÉS:

- ASPECTE FÍSIC:


-ASPECTE EMOCIONAL:


-ACTITUD DAVANT L'ACOLLIDA DE L'ADULT:


-ATENCIONS IMMEDIATES QUE SE LI OFEREIXEN:


-OBSERVACIONS VERS EL COMPORTAMENT DURANT EL SON DE LA PRIMERA NIT:


-ACTIVITATS DEL PRIMER DIA:


-ÀPATS DEL PRIMER DIA:


-OBJECTES PERSONALS QUE PORTA:


-ROBA QUE PORTA A L'ARRIBAR AL CENTRE:


FUMA: SI NO
EDUCADOR QUE HA FET L'INGRÉS:
GENOGRAMA FAMILIAR:
PRIMERA OBSERVACIÓ. INDICADORS RELLEVANTS DURANT ELS TRES PRIMERS DIES D'INGRÉS
NOM I COGNOMS DEL MENOR: DATA D'INGRÉS:
NOM DE L'EDUCADOR:
TUTORS DE REFERÈNCIA: EDAT:
1.Descripció general. Aspecte físic i actitud davant l'ingrés:


2. Funcions:
son:
alimentació:
control d'esfínters:


3. Llenguatge:


4. Activitat motora: hiperactivitat, hipoactivitat, alteracions, si n'hi ha:


5. Reaccions emocionals i estats d'ànim (amb o sense desencadenant extrem):


6. Conducta. Cura de sí mateix i dels objectes:


7. Control de l'agressivitat:
envers ell mateix:
envers els altres:


8. Forma de relacionar-se:
amb els iguals:
amb els adults:


9. Altres:
consum de tòxics:


10. Observacions:





PROTOCOL D'OBSERVACIÓ ÀREA DE CONTACTES FAMILIARS

ÀREA OBSERVACIÓ OBJECTIUS / PAUTES
CORRESPONDÈNCIA. Si rep correspondència, qui és el remitent. Escriu cartes, a qui.



VIVÈNCIA DE LA PROBLEMÀTICA FAMILIAR



SORTIDES. Surt amb algun familiar, pressiona la família reclamant sortides. Torna content, trist, parla de la sortida, la vol repetir. El venen a buscar, la família posa entrebancs, hi ha demanda de més sortides.
!


TRUCADES TELEFÒNIQUES. Demana parlar per telèfon, a qui truca, que parlen. Durada i periodicitat de les trucades.



VISITES. Si rep visites i de qui, periodicitat i durada, si han de ser controlades per educador, polícia, fa visites a la presó. Visites de persones que no pertanyin a la família.
!


ACTITUD DAVANT LES VISITES. Com reacciona davant les visites, si després parla o no, quin tipus de relació es dóna entre ells, com reacciona quan no ve la visita, si la reclama. Actitud davant les visites de no familiars.





ÀREA DE SALUT

SALUT. Si té preocupació exagerada per la salut, accepta o no el tractament, el segueix, el reclama.... !



ÀREA PRE-LABORAL

PROGRAMES DE TRANSCISIÓ AL TREBALL. Motivació, interès, capacitats, responsabiliat pels deures, fa el curs amb perspectives



INTERÈS LABORAL I PROFESSIONAL. Li interessa alguna matèria, demana orientació, busca treball, fa cursos, expectatives de futur, preocupació per més endavant


!



ÀREA D'APRENENTATGES I ESCOLARITZACIÓ

EXPRESSIÓ PLÀSTICA. Creativitat. Fa dibuixos estereotipats, constància, ordre amb el material, és polit, desordenat. Dóna idees, pregunta els altres



EXPRESSIÓ DINÀMICA. Coordina o no els moviment, té dificultat en algun camp concret, té flexibilitat o és rígid, té dificultat amb l'esport, li agrada, com hi participa



ENSENYAMENT REGLAT. Relació amb l'escola, amb el mestre, interès pels deures



AULA DEL CENTRE. Motivació, interès, hàbits, nivell, capacitat de treball



CÀLCUL. Nivell, calcula mentalment, coneix i sap utilitzar els signes, coneix el concepte i la mecànica !



ÀREA DE SOCIALITZACIÓ

ACTITUD DAVANT EL LLEURE. Si sap entretenir-se sol, tipus d'activitat que prefereix, busca companyia, resta aïllat !

ACTITUD DAVANT EL PREMI O EL CÀSTIG. Com reacciona davant el premi, el valora o no, i davant el càstig, plora, fa veure que no l'importa, demana disculpes, és insolent !

JOCS. Li agrada jugar amb companys de la seva edat, sol, amb companys més petits, participa i té interès pels jocs organitzats, té iniciativa, accepta la derrota, jocs que prefereix



RELACIÓ AMB PERSONES DEL CARRER. Busca la relació, és retret, es comporta amb normalitat o crida l'atenció !

CARÀCTER. Es mostra comunicatiu, espontani, alegre, extrovertit, afectiu, eufòric, ansiós, deprimit, nerviós, agressiu, trist !








RELACIÓ AMB ELS ADULTS. S'acosta a l'educador i explica què vol, crida l'atenció, reclama senyals d'afecte, es provocador, rebel, oposicionista !

RELACIÓ AMB ELS COMPANYS. És sociable, es deixa dominar o és el líder, és agressiu, té un o més amics, molesta freqüentment, busca companys del mateix sexe o al contrari i és violent, busca baralla, l'aprecien l'ignoren, el busquen, el mimen massa, el marginen !



ÀREA D'HÀBITS GENERALS

ADAPTACIÓ AL CENTRE D'ACOLLIDA. Actitud davant les normes, comportament dels primers dies, quines diferències s'observen la primera setmana



FUGIDES. És fuguista o no, marxa sol o acompanyat, quant triga a tornar, que explica, es sent penedit o heroi, accepta el càstig, número de fugues, retorna sol o se'l va a buscar !

CONTROL D'ESFÍNTERS. Eneuresi, eucopresi, freqüència de les mateixes, actitud del menor davant el problema



TÒXICS. Consum, ansietat i actitud general davant el tabac, altrs tòxics, inici del consum, tipus, circumstàncies !

SON. Li costa anar a dormi, dorm tranquil, té malsons, té un son profunt o lleuger, postura que adopta, té rituals, es succiona el dit, plora, com es desperta



ORDRE. És ordenta amb la seva roba, compleix els torns de neteja sense protestar, respecta els horaris, es canvia de roba, la comparteix amb els companys, és ordenat amb els llocs comuns, respecte els objectes dels altres, té cura del material escolar



HIGIENE PERSONAL. Sap rentar-se la cara, dents, dutxar-se, vestir-se, pentinar-se, actitud davant aquests hàbits



ALIMENTACIÓ. Menja a gust, amb desgana, sense mesura, amb voracitat, utilitza els coberts, es queixa del menjar, és selectiu o menja de tot




! El senyal d'atenció, no vol dir que tingui una importància més rellevant que altres aspectes observables, simplement que en el projecte d'intervenció del pla plantejat per més endavant, són aspectes que tindrem molt en compte

Seguidament a tot el protocol d'observació es segueix el cas del menor de forma que el seguiment sigui registrat a qualsevol canvi, avaluar i a fer noves propostes a partir dels fulls de seguiment i de registres de tutories amb qualsevol professional. Aquest podria ser un exemple dels dos:

FULL DE SEGUIMENT Pàg._____

REGISTRE DE TUTORIES
Nom i Cognoms:
Expedient: Núm.
Lloc i data de naixement: Edat:
Nacionalitat:
Data d'ingrés al centre:
Referent: Tutor i co-tutor:


Data Aproximació Diagnòstica i hipòtesis:
Data Reunió Diagnòstica i Mesura Proposada:
Telèfons de contacte:
Data d'ingrés al Seervei d'Urgències de la DGAIA:


DATA. GESTIONS/OBSERVACIONS














Nom i Cognoms del menor:


Tutors de referència:




NOM. DATA. REGISTRE.


No hay comentarios: