En un centre d'acollida és molt
important que des del primer moment que arriba el menor tinguem una
mínima informació. És cert que l'ingrés és una derivació d'un
altre equip tècnic i per tant, la mateixa derivació, ja ens dóna
informació, però un cop ja en el centre, volem i hem de conèixer
una mica més, tal i com hem vist al llarg del curs, la informació
és primordial. Algun material que ens pot ser útil:
FULL
D'INGRÉS
|
DATA: HORA: MITJÀ D'INGRÉS: |
NOM EDUCADOR: |
NOM DEL MENOR: DATA DE NAIXEMENT: EDAT: LLOC DE NAIXEMENT: DNI: NASS: NOM DEL PARE: NOM DE LA MARE: TELÈFON: MOTIU D'INGRÉS: - ASPECTE FÍSIC: -ASPECTE EMOCIONAL: -ACTITUD DAVANT L'ACOLLIDA DE L'ADULT: -ATENCIONS IMMEDIATES QUE SE LI OFEREIXEN: -OBSERVACIONS VERS EL COMPORTAMENT DURANT EL SON DE LA PRIMERA NIT: -ACTIVITATS DEL PRIMER DIA: -ÀPATS DEL PRIMER DIA: -OBJECTES PERSONALS QUE PORTA: -ROBA QUE PORTA A L'ARRIBAR AL CENTRE: |
FUMA: SI NO |
EDUCADOR QUE HA FET L'INGRÉS: |
GENOGRAMA FAMILIAR: |
PRIMERA
OBSERVACIÓ. INDICADORS RELLEVANTS DURANT ELS TRES PRIMERS DIES
D'INGRÉS
|
NOM I COGNOMS DEL
MENOR:
DATA D'INGRÉS: NOM DE L'EDUCADOR: TUTORS DE REFERÈNCIA: EDAT: |
1.Descripció general.
Aspecte físic i actitud davant l'ingrés: 2. Funcions: son: alimentació: control d'esfínters: 3. Llenguatge: 4. Activitat motora: hiperactivitat, hipoactivitat, alteracions, si n'hi ha: 5. Reaccions emocionals i estats d'ànim (amb o sense desencadenant extrem): 6. Conducta. Cura de sí mateix i dels objectes: 7. Control de l'agressivitat: envers ell mateix: envers els altres: 8. Forma de relacionar-se: amb els iguals: amb els adults: 9. Altres: consum de tòxics: 10. Observacions: |
PROTOCOL D'OBSERVACIÓ | ÀREA DE CONTACTES FAMILIARS | |
ÀREA | OBSERVACIÓ | OBJECTIUS / PAUTES |
CORRESPONDÈNCIA. Si rep correspondència, qui és el remitent. Escriu cartes, a qui. | ||
VIVÈNCIA DE LA PROBLEMÀTICA FAMILIAR | ||
SORTIDES. Surt amb algun familiar, pressiona la família reclamant sortides. Torna content, trist, parla de la sortida, la vol repetir. El venen a buscar, la família posa entrebancs, hi ha demanda de més sortides. |
!
|
|
TRUCADES TELEFÒNIQUES. Demana parlar per telèfon, a qui truca, que parlen. Durada i periodicitat de les trucades. | ||
VISITES. Si rep visites i de qui, periodicitat i durada, si han de ser controlades per educador, polícia, fa visites a la presó. Visites de persones que no pertanyin a la família. |
!
|
|
ACTITUD DAVANT LES VISITES. Com reacciona davant les visites, si després parla o no, quin tipus de relació es dóna entre ells, com reacciona quan no ve la visita, si la reclama. Actitud davant les visites de no familiars. | ||
ÀREA DE SALUT | ||
SALUT. Si té preocupació exagerada per la salut, accepta o no el tractament, el segueix, el reclama.... | ! | |
ÀREA PRE-LABORAL | ||
PROGRAMES DE TRANSCISIÓ AL TREBALL. Motivació, interès, capacitats, responsabiliat pels deures, fa el curs amb perspectives | ||
INTERÈS LABORAL I
PROFESSIONAL. Li interessa alguna matèria, demana orientació,
busca treball, fa cursos, expectatives de futur, preocupació per
més endavant |
! | |
ÀREA D'APRENENTATGES I ESCOLARITZACIÓ | ||
EXPRESSIÓ PLÀSTICA. Creativitat. Fa dibuixos estereotipats, constància, ordre amb el material, és polit, desordenat. Dóna idees, pregunta els altres | ||
EXPRESSIÓ DINÀMICA. Coordina o no els moviment, té dificultat en algun camp concret, té flexibilitat o és rígid, té dificultat amb l'esport, li agrada, com hi participa | ||
ENSENYAMENT REGLAT. Relació amb l'escola, amb el mestre, interès pels deures | ||
AULA DEL CENTRE. Motivació, interès, hàbits, nivell, capacitat de treball | ||
CÀLCUL. Nivell, calcula mentalment, coneix i sap utilitzar els signes, coneix el concepte i la mecànica | ! | |
ÀREA DE SOCIALITZACIÓ | ||
ACTITUD DAVANT EL LLEURE. Si sap entretenir-se sol, tipus d'activitat que prefereix, busca companyia, resta aïllat | ! | |
ACTITUD DAVANT EL PREMI O EL CÀSTIG. Com reacciona davant el premi, el valora o no, i davant el càstig, plora, fa veure que no l'importa, demana disculpes, és insolent | ! | |
JOCS. Li agrada jugar amb companys de la seva edat, sol, amb companys més petits, participa i té interès pels jocs organitzats, té iniciativa, accepta la derrota, jocs que prefereix | ||
RELACIÓ AMB PERSONES DEL CARRER. Busca la relació, és retret, es comporta amb normalitat o crida l'atenció | ! | |
CARÀCTER. Es mostra comunicatiu, espontani, alegre, extrovertit, afectiu, eufòric, ansiós, deprimit, nerviós, agressiu, trist | !
|
|
RELACIÓ AMB ELS ADULTS. S'acosta a l'educador i explica què vol, crida l'atenció, reclama senyals d'afecte, es provocador, rebel, oposicionista | ! | |
RELACIÓ AMB ELS COMPANYS. És sociable, es deixa dominar o és el líder, és agressiu, té un o més amics, molesta freqüentment, busca companys del mateix sexe o al contrari i és violent, busca baralla, l'aprecien l'ignoren, el busquen, el mimen massa, el marginen | ! | |
ÀREA D'HÀBITS GENERALS | ||
ADAPTACIÓ AL CENTRE D'ACOLLIDA. Actitud davant les normes, comportament dels primers dies, quines diferències s'observen la primera setmana | ||
FUGIDES. És fuguista o no, marxa sol o acompanyat, quant triga a tornar, que explica, es sent penedit o heroi, accepta el càstig, número de fugues, retorna sol o se'l va a buscar | ! | |
CONTROL D'ESFÍNTERS. Eneuresi, eucopresi, freqüència de les mateixes, actitud del menor davant el problema | ||
TÒXICS. Consum, ansietat i actitud general davant el tabac, altrs tòxics, inici del consum, tipus, circumstàncies | ! | |
SON. Li costa anar a dormi, dorm tranquil, té malsons, té un son profunt o lleuger, postura que adopta, té rituals, es succiona el dit, plora, com es desperta | ||
ORDRE. És ordenta amb la seva roba, compleix els torns de neteja sense protestar, respecta els horaris, es canvia de roba, la comparteix amb els companys, és ordenat amb els llocs comuns, respecte els objectes dels altres, té cura del material escolar | ||
HIGIENE PERSONAL. Sap rentar-se la cara, dents, dutxar-se, vestir-se, pentinar-se, actitud davant aquests hàbits | ||
ALIMENTACIÓ. Menja a gust, amb desgana, sense mesura, amb voracitat, utilitza els coberts, es queixa del menjar, és selectiu o menja de tot |
! El
senyal d'atenció, no vol dir que tingui una importància més
rellevant que altres aspectes observables, simplement que en el
projecte d'intervenció del pla plantejat per més endavant, són
aspectes que tindrem molt en compte
Seguidament
a tot el protocol d'observació es segueix el cas del menor de forma
que el seguiment sigui registrat a qualsevol canvi, avaluar i a fer noves propostes a partir dels fulls de seguiment i de registres de tutories amb
qualsevol professional. Aquest podria ser un exemple dels dos:
FULL DE SEGUIMENT Pàg._____ | REGISTRE DE TUTORIES | |
Nom i Cognoms:
Expedient: Núm. Lloc i data de naixement: Edat: Nacionalitat: Data d'ingrés al centre: Referent: Tutor i co-tutor: Data Aproximació Diagnòstica i hipòtesis: Data Reunió Diagnòstica i Mesura Proposada: Telèfons de contacte: Data d'ingrés al Seervei d'Urgències de la DGAIA: DATA. GESTIONS/OBSERVACIONS |
Nom i Cognoms del menor: Tutors de referència: NOM. DATA. REGISTRE. |
No hay comentarios:
Publicar un comentario